4.01.2008

Tolonglah.........

Kerja kursus sudah habis, sekarang semua orang sudah rasa lebih senang hati.

Tapi, saya kini akan jadi tofu kering. Tofu kering sebab sudah tak ada duit lar...

Teruk betul. Nak beli barang pun tak boleh, nak dapat balik telefon bimbitku yang kini masih berada di dalam laci kedai pun tak boleh. Sedih betul.. Seksa lah!!

Nak curi duit pun tak boleh, saya kan budak baik? Tak boleh jadi budak jahat. Nak minta duit pun tak boleh, akan kena belasah oleh ibu and abang.. Nak cari duit pun tak boleh, tak ada orang yang nak upah saya. Nak mengemis pun tak boleh, saya tak rela and tak ingin.

Macam mana ni? Rasa macam nak mati la.. Saya rindu akan telefon bimbit saya yang seakan memanggil saya membawanya pulang.

Tapi tak boleh lah!

Kalaulah saya ada kuasa sakti, aku akan jadikan diri saya orang yang paling kaya di dunia ini, sebab saya nak telefon bimbit saya, dan seluruh kompleks beli-belah.

Aduhai.. Sedihnya, seksanya..

Tulis Bahasa Malaysia pun tak gunanya.

Sudah saya tulis dalam Bahasa Inggeris dalam petikan yang sebelumnya.

TAK TAHAN LAH!!!

No comments: